22 Haziran 2010 Salı

Telekomünikasyon Pazarında Neler Oluyor?

2010 yılı birinci üç aylık dönem sonu itibariyle Türkiye telekomünikasyon pazarında yaşanan gelişmeler kısaca aşağıdaki şekilde özetlenmektedir:

  • 2010 yılı birinci üç aylık dönemde sabit ve mobil işletmecilerin net satış gelirleri yaklaşık 5,16 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.
  • 2009 yılı toplam yatırım (TT ve mobil işletmeciler) yaklaşık 5,8 milyar TL'dir. 2010 yılı birinci üç aylık dönemde yatırım miktarı yaklaşık 750 milyon TL'dir.

  • Sabit abone sayısı 16,4 milyon, nüfusa göre penetrasyon %23 seviyelerindedir.

  • 2010 yılı birinci üç aylık periyodu itibariyle sabit ses trafiği 5,5 milyar dakikadır.

  • 2010 yılı birinci üç aylık dönem neticesinde çağrı başlatma trafiği açısından STH işletmecileri; şehir içine doğru trafikte %2,7, şehirlerarası trafikte %10, mobile doğru trafikte yaklaşık %18 ve yurtdışına giden trafikte yaklaşık %26 pay almaktadır.
  • Yurtdışından gelen uluslararası çağrıların sonlandırılmasında 2010 yılı birinci üç aylık dönemi sonunda STH işletmecileri; sabitte sonlananlarda %51, mobilde sonlananlarda ise %62 pay almaktadır.

  • 2009 yılı birinci üç aylık dönem itibariyle Türkiye'de sabit işletmeciler tarafından üretilen toplam trafik içerisinde %3,73 pay alan STH işletmecileri 2010 yılı birinci üç aylık dönem sonunda %5,95 pay almaktadır.

  • 2010 yılı birinci üç aylık döneminde STH işletmecilerinin hizmetleri ile Türk Telekom'un aynı hizmetleri esas alındığında gelire göre pazar payı %14'tür. Türk Telekom'un tüm telefon gelirleri esas alındığında ise STH işletmecilerinin gelire göre pazar payı %7'dir.

  • 2010 yılı Mart ayı sonu itibari ile Türkiye'de yaklaşık 7,4 milyon internet abonesi bulunmaktadır.

  • 3G hizmetiyle birlikte mobil internet hizmeti alan kullanıcı sayısı 640.000'i geçmiştir. Bu dönemde toplam mobil internet kullanım miktarı yaklaşık 2000 TB olarak gerçekleşmiştir.

  • Türkiye'de serbestleşmenin ardından hizmet sunmaya başlayan alternatif xDSL hizmeti sunan operatörlerin 2010 yılı Mart sonu itibariyle perakende geniş bant hizmetleri pazarında yaklaşık %6,1 pazar payı kazandığı görülmektedir.

  • 2010 yılı Mart ayı sonu itibariyle Türkiye'de yaklaşık %86 penetrasyon oranı ile 61,5 milyon mobil abone bulunmaktadır.

  • Mart ayı sonu itibariyle 3G abone sayısı 8,7 milyona yükselmiştir.

  • 2010 yılı birinci üç aylık dönemde yaklaşık 3,6 milyon numara taşınmıştır.

  • Mobil abonelerin yaklaşık %74'ü ön ödemeli abonedir.

  • 2009 yılı birinci üç aylık döneminde yaklaşık 23 milyar dakikaya ulaşan mobil trafik 2010 yılı birinci üç aylık döneminde 28,6 milyar dakika olarak gerçekleşmiştir.

  • 2010 yılı birinci üç aylık dönemde ortalama aylık mobil kullanım süresi 196 dakika olarak gerçekleşmiştir.
  • 2010 yılı birinci üç aylık dönemde yapılan toplam mobil yatırım 641 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

 

Kaynak: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.