23 Mart 2010 Salı

GSM Operatörlerine Arıza Zorunluluğu

Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından alınan yeni bir kararla, çağrı merkezlerini arızalar için yeni numara açmakla yükümlendirdi.
Çağrı merkezlerinde sorunlarını halletmek için dakikalarca bekleyen müşteriler, çoğu zaman müşteri temsilcisine ulaşmakta da zorlanıyordu. BTK, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da talimatıyla bu mağduriyeti ortadan kaldırmak amacıyla üç GSM operatörüne Mayıs ayı sonuna kadar arızalar için yeni numara belirleme zorunluluğu getirdi.

BTK tarafından alınan kurul kararı şöyle:

“GSM imtiyaz sözleşmelerinin 11’inci maddesi uyarınca GSM işletmecilerince verilecek ‘Abonelerin acil teknik yardım çağrıları için ücretsiz hizmet’in, GSM işletmecilerince ilgili mevzuata uygun olarak belirlenecek numaralar üzerinden; sinyal seviyesi, sim kart sorunları, arama aranma sorunları ve açılmayan yeni hat gibi işletmeci şebekesinden kaynaklanan, abonelerin haberleşmelerini engelleyen teknik sorunlarla ilgili çağrılarına ücretsiz olarak cevap verilmesi yoluyla yapılacağı, GSM işletmecilerince 31/5/2010 tarihine kadar; söz konusu hizmetin verilmeye başlanması ve resmi internet sitelerinde abonelerin kolaylıkla erişebilecekleri şekilde bu hizmetin ve numaraların yayımlanması dahil olmak üzere abonelerin bu hizmetten haberdar olmalarının sağlanması amacıyla her türlü tedbirin alınması.”

Kaynak: btdunyasi.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.