20 Aralık 2011 Salı

Online ve Mobil Alışveriş Trendi 2011’e Damgasını Vurdu!



IAB Türkiye Online ve Mobil Alışveriş Trendi araştırma sonuçlarını açıkladı.  IAB bu araştırmasıyla e-ticaret sektöründe "kullanıcıların alışverişlerdeki ödeme tercihleri" ile ilgili bilgi ihtiyacına cevap vermeyi hedefliyor.

Araştırmaya gore Türkiye'de 12 yaş uzerinde 24.773.323 Internet kullanıcısı bulunuyor ve araştırma bu kullanıcıların %86'sını kapsıyor.


Demografik Dağılım

Yaş Dağılımı

Yaş Grupları Gerçek Kullanıcı Sayısı Gerçek Kullanıcıların Oranı
12-24 2.137.963 % 10,04
15-17 2.565.129 % 12,04
18-24 5.340.965 % 25,07
25-34 5.587.039 % 26,22
35-44 3.217.916 % 15,10
44-54 1.646.241 % 7,73
55+ 809.805 % 3,80

Cinsiyet Dağılımı

Cinsiyet Gerçek Kullanıcı Sayısı Gerçek Kullanıcıların Oranı
Erkek 11.993.257 % 56,29
Kadın 9.311.801 % 43,71


Online Alışverişlerde Ödeme Tercihleri

"Kredi Kart1" online alışveriş yapanlara oranla mobil alışveriş yapanlar tarafından ödeme tercihinde daha fazla tercih edilmekte ama mobil alışveriş yapanlar,  "kap1da odeme, sanal kart kullanımı ve Mobil Ödeme"yi yüksek oranlarda tercih etmektedir.

Online Alışveriş Yapanlar

Hedef Kitle Gerçek Kullanıcı Sayısı Gerçek Kullanıcıların Oranı
Kredi Kartı 1.950.373 % 77,28
Kapıda Ödeme 487.292 % 19,31
Havale / EFT 427.149 % 16,92
Sanal Kartlar 306.974 % 12,16
Hediye Çeki 85.581 % 3,39
Mobil Ödeme 84.392 % 3,34
Posta Çeki 71.696 % 2,84
Diğer 100.808 % 3,99
Toplam 2.523.852 % 100

Mobil'de Alışveriş Yapanlar

Hedef Kitle Gerçek Kullanıcı Sayısı Gerçek Kullanıcıların Oranı
Kredi Kartı 192.019 % 64,09
Kapıda Ödeme 108.416 % 36,19
Havale / EFT 61.118 % 20,40
Sanal Kartlar 81.835 % 27,32
Hediye Çeki 43.672 % 14,58
Mobil Ödeme 28.142 % 9,39
Posta Çeki 8.118 % 2,71
Diğer 11.310 % 3,78
Toplam 299.589 % 100

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.