28 Ekim 2010 Perşembe

Turkcell Mobil Ödeme Limit Artımı Kampanyası



Turkcell tarafından sunulan Turkcell Mobil Ödeme servisi kapsamında yeni bir kampanya düzenlendi.


Mobil Ödeme Limit Artırım Kampanyası kapsamında, Online Oyun ve Arkadaşlık / Sosyal Ağ / Sohbet kategorilerindeki işlem başına 35 TL olan limit 100 TL’ye yükseltildi.


Kampanya 28 Ekim 2010 00:0031 Aralık 2010 23:59 tarihleri arasında geçerli olacak.


Online Oyun ve Arkadaşlık / Sosyal Ağ / Sohbet dışındaki kategorilerde işlem başına 35 TL olan limit   mevcut durumunu korumaktadır.


Limit artımı sadece belirtilen kategorilerde gerçekleşmiş olup diğer kategoriler için herhangi bir değişiklik söz konusu değildir.

26 Ekim 2010 Salı

Türkiye İnternet Kullanımı ve Kullanıcı Profili










IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması bulgularından derlenen veriler kullanılarak hazırlanan Türkiye’de internet kullanımı ve kullanıcı profili araştırma raporu hakkındaki çalışma raporuna ulaşmak için ilgili linke tıklayınız.


Kaynak: ntvmsnbc.com

20 Ekim 2010 Çarşamba

SMS Çılgınlığı

Dünyada son 3 yılda cep telefonundan atılan kısa mesajların sayısının 3 kat arttığı ve yaklaşık her bir saniyede 200 bin SMS gönderildiği bildirildi.


Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (UIT) tarafından yayımlanan verilere göre, kısa mesajların sayısının 2010’da 6,1 trilyona ulaştığı, bunun da yaklaşık her saniyede 200 bin mesaj gönderildiği anlamına geldiği ifade edildi.


BM’nin yarın ilk kez Dünya İstatistik Günü’nü kutlayacağının hatırlatıldığı UIT açıklamasında, her bir SMS mesajının ortalama ücretinin 0,07 dolar olduğundan hareketle, SMS trafiğinin 2010’da saniyede 14 bin dolar gelir anlamına geldiği de kaydedildi.


Açıklamada, en çok SMS kullanıcılarının başında ABD ve Filipinler’in geldiği belirtilirken, dünya nüfusunun yüzde 90’ından fazlasının cep telefonu kullandığı ifade edildi.



Kaynak: milliyet.com.tr

19 Ekim 2010 Salı

Gençler Ayda Kaç SMS Atıyor?












Nielsen araştırma şirketinin yürüttüğü çalışmalara göre gençler, bir aylık dönemde, akıl almaz derecede çok kısa mesaj gönderiyorlar. Peki bir genç, bir ayda ortalama kaç SMS yolluyor olabilir?


Nielsen, 1923 yılında kurulan ve merkezi New York, Amerika Birleşik Devletleri olan araştırma şirketi. TV ratinglerini, gazete ve dergilerin tirajlarını hatta cep telefonu alışkanlıklarımızı didik didik ediyor.


Bağımsız araştırma kuruluşunun, Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere, gelişmiş ülkelerde yaptığı çalışma akılalmaz bir gerçeği ortaya çıkardı. Gelişmiş ülkelerde, ergenlik döneminde bulunan gençler, ayda ortalama 3339 kısa mesaj gönderiyorlar.


Nielsen, araştırmasını, çeşitli gelir düzeylerinde bulunan 60.000 cep telefonu abonesi üzerinde yürütmüş. Ortaya çıkan inanması güç rakam, cep telefonu popülaritesini ve iletişim alışkanlıklarımızın ne durumda olduğunu gösteriyor.

18 Ekim 2010 Pazartesi

Cebinizdeki Casusun İzi Faturanızda

Yasadışı dinlenmeye karşı alınabilecek önlemleri yasal dinlemenin başkanından dinleyin: “Faturanızda göndermediğiniz SMS varsa telefonda casus olabilir. Bundan kurtulmanın yolu var.”


Yasal dinlemenin merkezi, Türkiye’nin dijital kalesini gezerken buranın başkanına soracak pek çok sorumuz vardı. Öncelikli sorularımızdan biri yasadışı dinleme ve bundan korunmanın yolu oldu. Özellikle cep telefonlarının dinlenmesi konusunda toplumda yaygın bir kaygı var. Cep telefonu dinlenmesinin pek çok yönteminin olduğu da daha önce kamuoyuna yansıdı.

Radikal Gazetesi'nden Deniz Zeyrek'in haberine göre devletin kulağının başında duran ve her yasadışı dinlemeden sonra bakışların yöneldiği TİB Başkanı Fethi Şimşek internete düşen kayıtların hiçbirinin TİB’den çıkmadığını ifade ederek söze başlıyor:

İddianameden Sızma

“İnternete düşen sadece iki konuşmanın kaynağı telefon konuşması çıktı. Savcılık iddianamesine girenler dışında bu kayıtların hiçbiri bizim kurumumuzdan çıkmadı.”

TİB dışındaki telefon dinlemelerinin yasadışı olduğunu vurgulayan Şimşek, cep telefonuna gönderilen casus yazılımla kayıt yapmanın mümkün olduğuna dikkat çekti. Bir kişinin telefonunda böyle bir yazılım olup olmadığını anlamak için ayrıntılı faturasına bakabileceğini belirten Şimşek, şunları söyledi: 

‘Mesajlara Bakın’

“Casus yazılım varsa, telefon kullanılmaya başladığında kaynağa istem dışı mesaj gönderir. Bu nedenle faturanızda sizin bilmediğiniz SMS görürseniz, telefonunuzda casus yazılım bulunma ihtimali yüksektir.” TİB Başkanı Fethi Şimşek, iki önlem olduğunu söyledi:  “Birincisi cep telefonunu güvenilir bir servise götürüp inceletmek. İkincisi ise ‘fabrika ayarlarına dön’ seçeneğini tercih ederek telefona format atmak.

3’üncü Nesil İletişim İçin Yeni Yöntemler

BlackBerry mesajları CIA’ı bile zorluyor. İletişim teknolojisindeki gelişmeyi dinleyenlerin de takip etmesi gerekiyor. TİB de yeni teknolojilere karşı yeni yöntemler araştırıyor. Örneğin BlackBerry mesaj sistemi gibi izlenmesi ve deşifre edilmesi CIA için bile sorun olan iletişim cihazları da mevcut. Kriptolu cihazların izlenmesi de zor. TİB Teknik Daire Başkanı Basri Aktepe, “Sadece devlet kurumları kriptolu telefon sahibi olabilir. Vatandaş kriptolu telefon kullanıyorsa bu zaten başlı başına suç. Bunun yakalanması halinde kişi yargılanır ve ceza alır. Bu telefonları kesinlikle sivil şahıslar kullanamaz.” dedi. TİB Başkanı Başkanı Fethi Şimşek  3. nesil iletişimin kendileri için yeni bir durum yarattığına dikkat çekti.

‘3G’yi Bakanlığa Sorduk’

Şimşek, 3G ile görüntülü iletişimin de başladığına dikkat çekerek, “Biz Adalet Bakanlığı’ndan görüş sorduk. Gelecek görüşe göre 3G’li telefonlar konusundaki işlemleri belirleyeceğiz. Görüntülü iletişimin takip edilmesinin yollarda var” dedi. İzlenmesi en zor olan kayıtlardan biri ise BlackBerry mesaj servisi.

‘Yargıtay Santralını Dinlemek İmkansız’

Fethi Şimşek TİB’in yasadışı dinlemeye karşı bir güvence olduğunu ve her zaman hukuk içinde hareket ettiğini, dinleme kararlarının dikkatle incelendiğini anlatıyor. Türkiye Yargıtay santralının dinlendiği iddialarının gündeme bomba gibi düştüğü günler yaşadı. Yargıtay Savcısı Ömer Faruk Eminağaoğlu kendisiyle ilgili bir soruşturmada Yargıtay’daki dahili telefonunun dolayısıyla santralden bütün Yargıtay hâkim ve savcılarının dinlendiğini öne sürmüştü. Bu iddialarla ilgili Ankara Başsavcılığı inceleme başlatmış ve mahkeme kararıyla TİB’de 29 Mart 2010 tarihinde müfettişler arama ve inceleme yapmıştı. Savcılık soruşturma sonunda TİB’in Yargıtay santralini dinlemediği kararına vardı. TİB Başkanı Şimşek’e göre, TİB’in sistemi birden çok kişinin konuştuğu santralleri yani PRI hatları dinleyemiyor. Çünkü hangi sesin kime ait olduğunun, şüphelinin sesinin tespit edilmesi bu hatlarda mümkün değil. Şimşek, kesin bir şekilde “Dinleme konusunda en güvenli hat PRI hattıdır. Buradaki görüşmeleri bizim dinlememiz hiçbir zaman söz konusu olmadı” diyor.

Ama Cumhuriyet Dinlendi

Ergenekon’un tutuklu sanığı Balbay Cumhuriyet santralinden dinlenmişti.  TİB Başkanı Şimşek santrallerin en güvenli hatları olduğunu ifade etti. Ancak tersi örnekler var. Ergenekon sanığı Mustafa Balbay’ın Cumhuriyet gazetesinin Ankara bürosunun santralinden dinlendiğini ve bu sırada Cumhuriyet muhabiri İlhan Taşçı ile CHP’nin lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun yaptığı konuşmanın da kaydedildiğini anımsattık. Şimşek’in yanıtı şöyle oldu: “Olayı spesifik bilmiyorum. Cumhuriyet’te nasıl bir sistem var bilmiyorum. Çoklu sistemden dinleme yapılması mümkün değil. Yargıtay da aynı şekilde.”

‘Telekulak’ın En Kirli Hali: Ortam Kaydı

“Bizden kayıt sızmaz” diyen TİB’in gösterdiği adres net: “İnternete düşen kayıtlar ortam dinlemesi. Bu yetki polis ve jandarmada var.”

Dijital Kale’nin içinde dinlemenin yasal yönünü izlerken bize eşlik eden TİB Başkanı Fethi Şimşek kendilerinin yasadışı dinlemelerle ilgilerinin bulunmadığını anlatıyor ve kurumda yapılan ve savcılık iddianamesine girmemiş hiçbir kaydın internet siteleri ya da basında yer almadığında ısrar ediyor. Şimşek’in kurumdan bir sızma olmayacağına yönelik sözleri şöyle: ‘Sızdıran hemen bulunur’

“TİB’de her işlemin kaydı silinemeyecek şekilde tutulduğu ve yapılan kaydın hangi güvenlik görevlisine teslim edildiği belli olduğu için soruşturma aşamasında sızma durumunda sorumlular anında tespit edilebiliyor.”

‘Peki o zaman Türkiye’nin gündeminden düşmeyen, sürekli internet sitelerine, basına sızan dinlemeleri yapanlar kim?’

“Fethi Şimşek şu sözlerle adresi gösteriyor: “Bugüne kadar gündeme gelen dinlemelerin sadece ikisi telefon dinlemesi.”

Şimşek sözlerine şöyle devam ediyor: “İnternete düşen konuşma kayıtlarının tamamına yakını, telefon dinlemelerinden değil, polis lügatinde ‘teknik takip’ denilen ‘ortam dinlemesi’ yoluyla elde edilmiş kayıtlar.”

Polisin Takip Yetkisi 

CMK’nın 140. maddesi çerçevesinde mahkemeler adli soruşturmalarda polise ve jandarmaya ‘görüntülü ve sesli teknik izleme’ izni verebiliyor. Polis ya da jandarma da bu işi sahip olduğu özel teknik araç gereçlerle yapabiliyor. Bu işlem sadece adli soruşturmalarda yapılabildiği için MİT’in ortam dinleme yetkisi yok. “Ortam kaydı sıkıntı” diyen Şimşek şu bilgileri verdi: “Kesinlikle hâkim kararı gerekir. Hâkim kararı olmadan yapılıyorsa yasaya aykırı bir fiildir. İster kamu görevlisi, ister diğer şahıslarca yapılsın hukuka aykırı şekilde, rakibini, hasmını zor durumda bırakmak, şantaj yapmak ve bunun gibi amaçlarla kişinin haberi olmadan yapılan kayıt, ‘yasadışı ortam dinlemesidir’. Bu, hapis gerektiren bir suçtur.”

Kaynak: hurriyet.com.tr

12 Ekim 2010 Salı

Mobil İletişimde Dünya Rekoru Kırdık!

Türkiye'deki cep telefonu kullanıcıları, günde ortalama 76 dakika konuşmayla dünya liderliğine yükseldi.

Ericsson'un ''Consumer Lab 2010 Türkiye'' araştırmasına göre, Türkiye, yüzde 48 ile mobil genişbant memnuniyetinde, araştırmanın yapıldığı ülkeler arasında en yüksek orana sahip bulunuyor.

Ericsson'un, geleceğin teknolojilerini sergilendiği Ericsson Roadshow TIR'ı, İstanbul'a geldi. Kanyon Alışveriş Merkezinde 17 Ekim 2010 tarihine kadar ziyarete açık olacak TIR'da düzenlenen basın toplantısında, Ericsson'un Türk tüketicilerinin kullanım alışkanlıklarını, eğilimlerini ortaya koyan ''Consumer Lab 2010 Türkiye'' araştırmasının sonuçları da açıklandı.

Türkiye çapında 7 bölgedeki 15 şehirden 1.500 kişiyle yapılan araştırmaya göre, ''Gün içinde ne kadar süre telefonla konuştukları'' sorulduğunda, Türk kullanıcılar günde 76 dakikalarının mobil telefon konuşmasıyla geçtiğini söylüyor. Bunun 52 dakikası kişisel, 24 dakikası ise iş ile ilgili görüşmelerden oluşuyor. Bu sonuçla Türkiye, dünyadaki araştırmalar içinde en yüksek konuşma süresine sahip ülke olarak dikkati çekiyor.

Türk halkının mobil genişbant memnuniyetinde yüzde 48 ile dünyada en yüksek orana sahip olduğunu da ortaya koyan araştırmaya göre, nüfusun yüzde 79'u mobil genişbantın ne olduğu biliyor. Bu bilinirlik yüzdesi de dünyada ilk sırada yer alıyor. 3G'deki bilinirlik seviyesi ise yüzde 84 seviyesinde bulunuyor.

Türkiye'deki sabit genişbant ve taşınabilir bilgisayar kullanımına bakıldığında ise, 2006 yılında yüzde 24 ve 2008 yılında yüzde 45 olarak ölçülen sabit genişbant kullanımı, 2010 yılında yüzde 62'ye çıkmış bulunuyor. 2006 yılında yüzde 8, 2008 yılında yüzde 21 olan taşınabilir bilgisayarların pazardaki oranı 2010 yılında yüzde 26 seviyesinde yer alıyor.

Araştırma sonuçları, mobil genişbant ve mobil internet kullanımının ise şu anda yüzde 6 civarında olduğunu gösteriyor. Araştırmaya katılanların yaklaşık yarısı yeni teknoloji ve servisleri takip etmek için yakınlarının desteğine ihtiyaç duyduğunu belirtirken, yüzde 30 civarında bir kesim yeni teknolojileri heyecan verici bulduğunu ve kullanmaya çalıştığını ifade ediyor.

Operatörlerin telefon, internet ve televizyondan oluşan indirimli ürünler paketlerine sahip olanların oranı yüzde 23, böyle paketlerle ilgilenenlerin oranı yüzde 12, ilgilenmeyenlerin oranı ise yüzde 50 olarak gerçekleşirken, katılımcıların yüzde 59'u 2G telefon, yüzde 24'ü 3G telefon, yüzde 5'i akıllı telefon kullandığını belirtiyor.

Mobil genişbant bağlantısını yalnızca kendisi kullananların oranı yüzde 77, paylaşımlı kullananların oranı yüzde 23 olurken, mobil bağlantısını günde 1 saatten fazla kullandığını söyleyenlerin oranı yüzde 58 seviyesinde gerçekleşiyor.


SOSYAL AĞLARA YAKLAŞIM

Araştırmaya katılanlar arasında sosyal ağların insanların iletişim yetenekleri ve dili doğru kullanmaları konusunda olumsuz etkisi olduğunu düşünenlerin oranı araştırmanın yapıldığı 25 ülke ortalamasında yüzde 36 olurken, bu oran Türkiye'de yüzde 45 olarak gerçekleşti.

''Fırsat buldukça işte bile olsam sosyal ağ sitelerini ziyaret etmeye çalışıyorum'' diyenlerin oranı ise dünya ortalamasında yüzde 18, Türkiye'de yüzde 28 oldu.

Bu yıl LTE, IPTV, IMS gibi teknolojiler ile telekomun sağlık, enerji, ulaşım, devlet gibi alanlara yönelik çözümlerinin yer aldığı Ericsson Roadshow TIR'ı, Viyana, Milano, Roma, Paris ve Budapeşte'nin ardından İstanbul'a geldi.

Tüketicilerin yüksek hızda bağlantı gerektiren uygulamaların tadını hareket halindeyken dahi çıkarmalarını sağlayan 4G-LTE teknolojileri, kalp atışı ve kan basıncı gibi verileri ileten uzaktan sağlık hizmeti, IPTV ve mobil TV uygulamaları gibi ilginç teknolojiler, demoları ile birlikte bir hafta boyunca Kanyon AVM önünde bulunan Ericsson Roadshow TIR'ında olacak.

Faturalı Abone Sayısı Giderek Artıyor

2010 yılının ikinci çeyreğinde faturalı mobil abone sayısı bir önceki döneme göre yaklaşık 1 milyon arttı.

Karşılaştırma sitesi enuygun.com’un site trafiği ve BTK verilerine dayanarak gerçekleşen yeni bir analize göre, 2010 yılı Nisan-Haziran ayları arasında mobil iletişim sektöründeki toplam abone sayısı değişmezken, aynı dönemde abonelerin faturalı hatlara yöneldiği dikkati çekiyor.

Veriler bu dönemde faturalı abone sayısının bir milyon arttığını gösteriyor. 2009 sonu itibariyle toplam mobil abonelerin yüzde 25,3’ü faturalı hat sahibi iken 2010 ilk çeyrekte bu oran yüzde 26,2’ye, 2010 ikinci çeyrek itibariyle ise yüzde 28’e ulaşmış bulunuyor. Bu veriler, 17,2 milyon kişinin faturalı mobil abone olduğunu gösteriyor.

2010 Mart ayı itibariyle de 45,3 milyon olan ön ödemeli yani kontörlü hat abone sayısının ikinci çeyrekte 44,3 milyona gerilediği dikkat çekiyor.

11 Ekim 2010 Pazartesi

‘Çekilişte Para Kazandınız’ Deyip, 40 Bin Serbest Hatla 10 Bin Kişiyi Dolandırdılar!

Cep telefonlarına gönderdikleri mesajlarla GSM abonelerini dolandıranlarla ilgili karakol ve savcılıklara yapılan suç duyurularının sayısı son 6 ayda 10 bini buldu. Cep telefonlarına gönderdikleri mesajlarla GSM abonelerini dolandıranlar evlerini birer çağrı merkezine dönüştürüyor ve aramalarda açık hat diye adlandırılan SIM kartları kullanıyor. Bu dolandırıcıların günlük geliri 20 bin TL’yi buluyor.



“PEPSİ yaşatır seni” kampanyasından “ödül kazandınız”la başlayıp, Ergenekon Soruşturması’nda “dinlemelere takıldınız”a kadar uzanan cep telefonu dolandırıcılığında yapılan suç duyuru sayısı yılın ilk 6 ayında 10 bini buldu. Bu suç duyurularından büyük bölümü Pepsi’nin başvurusunda olduğu gibi savcılıkların takipsizlik kararıyla sonuçlanırken, Şanlıurfa merkezli dolandırıcılık çetesine karşı 48 ilde düzenlenen operasyonda olduğu gibi bazılarından da tutuklama kararı çıktı. İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nün Asayiş Şube yetkililerine göre, gündemdeki konu ve kampanaları takip ederek cep telefonlarına gönderdikleri mesajlarla



GSM abonelerini dolandıranların evlerini birer çağrı merkezine dönüştürüp, bu merkezlerden gerçekleştirdikleri vurgunlardan elde edilen günlük gelirler 20 bin TL’yi, aylık gelirler de 1 milyon lirayı buluyor.



Emniyet de SMS’le uyardı


Emniyet Genel Müdürlüğü, cep telefonlara mesaj göndererek banka hesap numaralarına ya da GSM hatlarına para transfer edilmesini isteyen dolandırıcılara karşı dikkatli olunmasını istedi. Emniyet’in GSM abonelerine gönderdiği bu mesajlarda, bazı kişilerin kendilerini kamu görevlisi olarak tanıtıp, para veya kontör transfer edilmesini istenildiğine dikkat çekilerek, bu tip SMS mesajlarına itibar edilmemesi konusunda uyarılarda bulunuluyor. GSM operatörü kuruluşlar da bu tip dolandırıcılık olaylarına karşı önlem almaya alışıyor. Şüpheli yüklemelerle ilgili sözlü ya da yazılı şikayet yapıldığı taktirde, bu hatlar için anında bloke konulduğunu söyleyen GSM yetkilileri, “Şikayetçi kişiyi savcılığa yönlendiriyoruz. Gerekli savcılık onaylı suç duyurusu dilekçesinin tarafımıza ulaşmasının ve gerekli incelemelerin tamamlanmasının ardından da iade işlemlerini başlatıyoruz” dediler.



Açık hatları kullanıyor


Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, Asayiş Şube ekiplerinin cep telefonu dolandırıcılarına karşı yaptıkları baskınlarda, ilginç manzaralarda ortaya çıkıyor. Bu dolandırıcılık şebekelerinin GSM abonelerine gönderdikleri mesajları ciddiye alıp, yaptıkları görüşmeleri çağrı merkezi gibi kullanılan evlerde gerçekleştiriyor. Cep telefonu dolandırıcıları, açık hat diye adlandırılan ve başkaları adına bilgisi olmadan çıkartılan GSM hatlarını kullanıyor. Bu dolandırıcılara yönelik gerçekleştirilen operasyonlarda şu ana kadar ele geçirilen açık hatlı SIM kart sayısı da 40 bini buluyor. Cep telefonu dolandırıcıları, genellikle dar gelirli tüketiciler hedef alıyor ve kampanyalardan para vaat etmenin yanı sıra, hakim, savcı, öğretim üyesi gibi toplumda belli noktalara gelmiş kişileri de terör örgütü Ergenekon, PKK soruşturmalarıyla tehdit ederek, dolandırma yoluna gidiyor.



‘Define var, gel arayalım’ mesajı bile gönderiyorlar



SON günlerde define dolandırıcılığı diye adlandırılan olaylara rastlandığını söyleyen Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Daire Başkanlığı yetkilileri, “Ağlarına düşürecekleri kişilere kendilerini ilk önce askerlik arkadaşı ya da asker arkadaşının akrabası olarak tanıtıyorlar. Ellerinde gömülü olarak içinde altın bulunan küp olduğunu söyleyerek, birlikte çıkarmak için ikna edip, masraflara karşılık dolandırma yoluna gidiyorlar” diye uyarıyor.

Cep telefonundan arayarak emniyet görevlisi olduklarını söyleyip, takip ettikleri kişileri yakalaya-bilmeleri için kontöre ihtiyaçları olduğunu, göndermedikleri taktirde başarısız olacaklarını ve bunun da sorumlusunun kendisinin olacağı tehdidinde bulunuyor.



Aranan numaranın SIM kartının kopyalandığını, yüksek miktarda görüşmeler yapıldığını ve bu kişilerin tespitinin yapılabilmesi için kontör gönderilmesinin gerektiğini ileri sürüyor.



Aranan numaranın terör örgütü tarafından kopyalanarak, kullanıldığı ve bunun sonucunda çıkacak yüklü faturanın ödenmesi gerekeceği bildiriliyor ve kontör gönderilmesi isteniyor.



Cep telefonlarına ‘Ödül Kazandınız’ diye mesaj gönderip, ödül karşılığında para ya da kontör talebinde bulunuluyor. 


Bankaların kartsız işlem reklamlarından esinlenilerek elde edilen TC numarası sayesinde para transferi yapılabilen bankaların bankamatiklerinden bu numaralar kullanarak para transferi yapılıyor. 



Kaynak: hurriyet.com.tr

8 Ekim 2010 Cuma

Kod Adı Bethowen











Turkcell'in Bethowen kod adıyla uzun süredir gizlice yürüttüğü operasyon açıklandı...




Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, yeni mobil operatörü Turkcell Europe ile Avrupa’nın kapılarını açıyor. Yüzde 100 Turkcell iştiraki olarak kurulan Turkcell Europe, 2011’in ilk aylarında Almanya’da hizmet vermeye başlayacak.  Turkcell Europe, Turkcell teknolojisini avantajlı fiyatlarla Almanya’nın en kaliteli mobil şebekesi üzerinden sunacak.



Halen 8 ülkede 62 milyon aboneye hizmet veren Turkcell, Berlin’de gerçekleştirdiği basın toplantısı ile Turkcell Europe’u kurduğunu ve Avrupa operasyonlarına 2011’de Almanya ile start vereceğini açıkladı.



Turkcell Europe hem Almanya’da yaşayan vatandaşlarımızı hem de Türkiye ile yoğun ilişki içerisinde olan herkesi Almanya’da ve Türkiye’de, Turkcell ayrıcalıklarıyla buluşturacak. Almanya’dan Türkiye’ye yapılacak aramalarda uygun tekliflerin yanı sıra Türkiye’de de Turkcell avantajlarını sunacak olan Turkcell Europe, müşterilerine Türkiye’de ve Almanya’da eşsiz bir deneyim yaşatacak. Ayrıca Turkcell Europe aboneleri Turkcell’lilere özel ürün ve servislere Almanya’da da ulaşabilecek.

Ciliv: Türkiye İçin Gurur Verici Bir Gelişme

Basın toplantısında yaptığı konuşmada Turkcell Europe ile müşterilere sağlanan kolaylıklar sayesinde sınırların ortadan kalkacağını ve Avrupa ile Türkiye’nin entegrasyonunda yeni bir dönemin başlayacağını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv “Türkiye’den aldığımız güçle bölgemizin lider, dünyanın önde gelen iletişim ve teknoloji şirketlerinden biri olduk. Bugün, Almanya’ya gerçekleşen göçün 50 yıl sonrasında, Türkiye’nin lider şirketi Turkcell Almanya’ya, Avrupa’ya giriyor. Bu hem bizim için hem de Türkiye için heyecan verici bir gelişme. Turkcell Europe ile Türkiye’den Almanya’ya bugüne kadar yapılan en büyük yatırımlardan birini gerçekleştirmekten büyük gurur duyuyoruz.” dedi.

Yeni Bir Başarı Hikayesi Yaratacağız

“Turkcell Europe’un Türkiye’ye ve insanlarımıza güç veren yeni bir başarı hikayesi olması için var gücümüzle çalışacağız” diyerek duyduğu heyecanı dile getiren Ciliv, “Turkcell Europe’un bugün geldiği nokta için yaklaşık 3 yıldır çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Son 6 ayda ise yoğun bir çalışma dönemi geçirdik. Almanya’da yaşayan vatandaşlarımızın ve Türkiye ile yoğun ilişkileri bulunan insanların tüm iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarını Turkcell kalitesiyle sağlamak için kolları sıvadık. Bu nedenle Almanya’nın en gelişmiş ve en hızlı 3G altyapısını kullanacağız. Kaliteli ürün ve servislerimizle, isteyen herkese Turkcell teknolojisini ulaştırmaktan mutluluk duyacağız. ” dedi.

Turkcell Europe, geniş bir dağıtım ağıyla Almanya’nın her bölgesinde toplam 60 bine yakın noktada müşterileriyle buluşacak. Turkcell Europe’un genel merkezi ise Köln şehrinde yer alacak.
Almanya’daki mobil pazara dair veriler• Yaklaşık 82 milyon nüfuslu Almanya’da SIM kartı penetrasyonu yüzde 130.

• Pazar doyuma çok yakın olsa da toptan satışlarda bir yükseliş söz konusu. 

• Aktif olarak kullanılan 109 milyon SİM kart var.

• Ön ödemeli hatlar SIM kart piyasasının yüzde 56’sını oluşturuyor.

• Kullanıcılar ortalama 117 dakikalık konuşma sürelerine sahipler ve aylık ortalama ARPU 16 Euro.

• Mobil pazarın %34’ü MVNO’lardan ve alternatif servis sağlayıcılardan hizmet alıyor.

Almanya’da Yaşayan Vatandaşlarımızın Mobil Alışkanlıkları

• Almanya’daki vatandaşlarımız arasında cep telefonu penetrasyonu yüzde 92.

• Almanya’da yaşayan vatandaşlarımızın mobil operatör seçiminde en önemli kriteri; arkadaşları ve ailelerinin tercihi. Yüzde 43’ü yakınlarının kullandığı operatörü seçiyor.

• Vatandaşlarımız her yıl 380 bin yeni abonelik oluşuyor. Bunlardan 55 bini ilk defa mobil hat alanlar. Geri kalan 325 bin kişilik kısmı ise numara taşıyanlar.

• Ortalama ARPU23 Euro. Vatandaşlarımızın ARPU’su Almanlardan daha yüksek.

• Almanya’daki vatandaşlarımız haftada ortalama 2 kez Türkiye’deki yakınlarını arıyorlar.

• Turkcell, Türkiye’de oldukları süre boyunca en çok tercih ettikleri operatör.

• Türkiye’ye ziyarete gelenlerin yüzde 63’ü Türk SİM kartı satın alıyor.

• Anket yapılan vatandaşlarımızın yüzde 80’i imkan olması durumunda, Turkcell’i mobil operator olarak tercih edeceklerini söylüyorlar.

Almanya’da Yaşayan Vatandaşlarımıza Dair Genel Bilgiler

• Vatandaşlarımız yaklaşık 3 milyonluk nüfusuyla, Almanya’da en büyük göçmen nüfusu oluşturuyor.

• Bu popülasyonunun yüzde 75’i 45 yaşın altında.

• Yüzde 30’u Almanya’da doğmuş, diğer bir yüzde 30 ise 30 seneyi aşkın Almanya’da yaşıyor.

• Yüzde 65’i her sene Türkiye’yi ziyaret ediyor ve ortalama 5 haftasını Türkiye’de geçiriyor.

• Aralarında çok güçlü sosyal bağlar var.

• Yüzde 21’i Almanya’yı, yüzde 37’si Türkiye’yi geri kalan kısım ise her iki ülkeyi anavatanı kabul ediyor.

• Yüzde 58’i iyi derecede Almanca konuşuyor. Ama evlerinde Almanca konuşanların oranı yüzde 16. Günlük hayatlarında Almanca, evde Türkçe’yi tercih ediyorlar. 

•  “Eve dönüş” hayalleri olmamasına rağmen yüzde 60’ı Türkiye’de yatırım yapıyor.

• Vatandaşlarımızın yüzde 50’den fazlası her iki ülkenin medyasını takip ediyor.

• “Gelenek, din ve aile” günlük hayatın vazgeçilmez unsurları olarak kabul ediliyor.

• Bütçe onlar için önemli ama lüks telefon ve modaya para harcıyorlar. Statü ve kaliteye çok önem veriyorlar.
• “Bir şey alırken fiyatına bakarım diyenler” yüzde 35 iken, yüzde 59 “kalitesine bakarım” diyor.

• Prestij ve statü Almanya’daki genç vatandaşlarımız için çok önemli.

5 Ekim 2010 Salı

Paranız Eski Operatörünüzde Kalmayacak!

GSM operatörünü değiştirenler 3 ay içinde başvurursa eski operatöründe kalan konuşma ücretlerini yeni operatörüne aldırabilecek.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep telefonu abonelerinin numarasını değiştirmeden operatör değiştirmelerinin yolunu açmıştı.


İletişim üst kurumu, şimdi de eski operatörlerinde konuşma ücreti kalan abonelerin kalan hesabını tahsil etmesini de kapsayan bir dizi karar aldı. Ön ödemeli (faturasız) abonelerin lehine değerlendirilen kararlar 1 Ekim'den itibaren yürürlüğe girdi.


Akşam gazetesinin aktardığı karara göre, numarasını başka bir operatöre taşıyan ya da iptal eden ön ödemeli abone, hattında kalan konuşma ücretini eski abonesinden 3 ay içinde isteyebilecek. Operatör de 15 gün içinde ödeme yapacak. Örneğin hattına 60 liralık konuşma süresi ekleyen abone, bu sürenin 25 liralık kısmını kullandı ve ardından da numarasını başka bir operatöre taşıdı.


Bu durumda eski hattında (operatörde) 35 liralık konuşma süresi kalıyordu. Yeni düzenleme kalan 35 dakika, abonenin 3 aylık süre içinde talep etmesi halinde, 15 gün içinde aboneye eski operatörü tarafından ödenecek.

4 Ekim 2010 Pazartesi

Mobil İnternet İçin Turkcell’e 31 Patent

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 2013 yılında mobil internetli cep telefonu kullananların sayısının masaüstü ve laptop bilgisayar kullananların sayısını geçeceğini belirterek, bu yeni döneme hazır olduklarını söyledi.


Ciliv, Turkcell Teknoloji Merkezi’nde çalışan 360 mühendisin mobil internet yazılımları üzerinde üç yılda 3 milyon saat Ar-Ge çalışması yaparak 622 proje ürettiklerini belirterek, 31 uygulamanın patentini aldıklarını açıkladı.


Mobil internet kapsamında Sanal Asistan, Tıkla Konuş ve Rumara adını verdikleri uygulamaları başlattıklarını belirten Ciliv, üç boyutlu konferans konusunda da önemli gelişme kaydettiklerini açıkladı. Ciliv, “Sanal Asistan ilaç saati gelen yaşlılara ilaç saatini bildirecek. Tıkla Konuş sistemi ise sosyal sitelerdeki kişilerle konuşma imkanı sağlıyor. Rumuz ve numara sözcüklerinden üretilen Rumara servisi ise gerçek telefon numaraları görünmeksizin konuşma imkanı sağlayan bir sistem.” dedi.