30 Eylül 2010 Perşembe

Cisco 2025 için İnternet Öngörülerini Açıkladı

Cisco’nun gerçekleştirdiği ‘Gelişen İnternet’ araştırması önümüzdeki 15 yıl içerisinde internetin nasıl şekilleneceğini ortaya koyuyor. Günümüzün 3 trilyon dolarlık pazar büyüklüğüne sahip internet dünyasını gelecekte, gelişen pazarlardaki henüz internetle tanışmamış olan yaklaşık 3 milyar kişinin şekillendireceği öngörüsünde bulunuluyor.



Cisco, günümüzde 2 milyar kullanıcısıyla 3 trilyon dolarlık pazar büyüklüğüne sahip olan internetin 2025 yılında nasıl büyüyeceğini ortaya koyan “Gelişen İnternet” adlı raporunu yayınladı.



Senaryo planlaması konusunda dünya lideri olarak bilinen Monitor Group’un iştiraki Global Business Network’ün (GNB) de imzasını taşıyan bu araştırmada önümüzdeki 15 yıl içerisinde internetin potansiyelinin son noktasına varıp varmayacağı sorgulanıyor. Her ne koşulda olursa olsun gelecekte internetin yolunu belirleyecek itici güçlerin ve belirsizliklerin araştırıldığı bu araştırmada tüm dünya nüfusunun internete bağlı olması durumunda küresel refahı, iş üretimini, eğitimi ve sosyal etkileşimi artırabileceğine dikkat çekiliyor.



Bir yılı biraz aşkın süre içinde toparlanan veriler ve yapılan röportajlarla tamamlanan bu araştırma sonucunda internetin geleceğine dair dört değişik senaryo ortaya konarak farklı potansiyel yollar açıklanıp detaylandırılıyor. Altyapı yatırımları, yeni fiyatlama modellerine müşteri geri dönüşleri ve teknolojiyi kabullenme gibi kritik faktörlerin etkilerinin ele alındığı bu senaryolardan üçünde geleceğe yönelik risk ve fırsatların altı çizilirken, ilk senaryoda ise internetin bugünkü hızla genişlemesinin sürebileceği öngörüsüne yer veriliyor.



Gelecekte internetle tanışması beklenen 2 veya 3 milyarlık yeni kullanıcı kitlesinin büyük bir bölümünün gelişmekte olan piyasalardan olacağına dikkat çeken raporun eş yazarı ve Cisco Gelişmekte Olan Piyasalar Strateji ve Ekonomi Direktörü Enrique Rueda-Sabater, “Bu yeni kitle halihazırdaki 2 milyar kullanıcıdan çok farklı olacak. Küresel iş modelleri ve ulusal politikalar eski beklentilere, davranışlara, tavırlara, tercihlere ve başarılara dayandırıldığı takdirde çökebilir ve başarısız olabilirler” diye konuşuyor.



Rapora büyük katkıda bulunan GBN’nin kurucu ortağı Peter Schwartz ise, “Biz geleceği öngöremeyiz ama 2010 yılında internet bağlantılı olarak yapılan tercihlerin ister istemez uzun soluklu sonuçlar doğuracağını biliyoruz. Bu senaryoların bugünün kararlarının geleceği nasıl etkileyeceği konusunda teknoloji ve siyaset gruplarının stratejik iletişimini tetikleyeceğini umuyoruz” diyor.



Disiplinler arası bir ekip tarafından yürütülen bu araştırma, internetin geleceğine damga vuracak şu beş ana bulguya dikkat çekiyor:
  • İnternete bağlı pazarlardaki en büyük büyüme günümüzün yüksek gelirli veya “gelişmiş” ekonomileri dışında gerçekleşecek.

    İnternetin küresel yönetimi büyük oranda değişmeyecek.
  • "Dijital yerlilerin" internet ile bağları önceki nesillere göre önemli ölçüde farklı şekillerde olacak.
  • Q klavye internetin ana arayüzü olmaktan çıkacak.
  • Tüketiciler internet bağlantısı için çok farklı ödeme yollarını seçebilecek. Sabit fiyatlı ödeme seçenekleri giderek azalacak.


İnternetin geleceğini etkileyecek değişimlerin ne yönde olacağına yönelik birçok belirsizlik bulunmasına karşın rapor gelecekte şu dört farklı senaryonun yaşanabileceğini ortaya koyuyor:
  • DEĞİŞKEN SINIRLAR: Gelecekte internetin daha yaygın ve dağınık biçimde olacağını öngören bu olumlu senaryoya göre teknoloji, internete bağlanmayı ve cihazları daha da düşük maliyetli hale getirecek ve dünya çapındaki talepler hızlı biçimde karşılanabilecek.
  • GÜVENSİZ BÜYÜME: Hükümet ve uluslararası kuruluşların önleyici yeteneklerine karşı gelmek için yapılan acımasız siber saldırılar ve kullanıcıların aşırı güvenlikten sıkıldığı bir internet ortamının gelişeceğinin öngörüldüğü bu senaryoda güvenli alternatiflerin ortaya çıkacağı, ancak çok pahalı olacağı belirtiliyor.
  • YERİNE GETİRİLMEYEN VAATLER: Ekonomik durgunluğun süregeldiği bir dünyada internetin yayılımının azalacağının düşünüldüğü bu senaryoda korumacı politikaların ağ teknolojilerinin gelişimini engelleyeceği ve bunun da ekonomik zayıflığı artıracağı kaydediliyor.
  • YOĞUN İLGİ: İnternetin kendi başarısının kurbanı olacağının öngörüldüğü bu senaryoda ise IP bazlı hizmetlere olan aşırı talebin darboğazlar yaratacağı ve beklentiler ile gerçek internet kullanımı arasında büyük uçurumlar yaratacağına işaret ediliyor.

29 Eylül 2010 Çarşamba

Baz İstasyonlarında 'Rant' İddiası

Mobil iletişimin can damarı baz istasyonlarının kanser yaptığına ilişkin iddiaların, bunların kontrolünden rant elde etmek isteyen kuruluşlarca körüklendiği iddia edildi.

Teknoloji Bilgilendirme Platformu Başkanı Serhat Özeren, ''Toplumdaki baz istasyonu tepkileri içerisinde 'Rant' faktörü var. Bu konuda rant sağlamak isteyen kuruluş ve şahıslar da bu işi tetikliyor'' iddiasında bulundu.

27. Ulusal Bilişim Kurultayı kapsamında düzenlenen ''Baz İstasyonları Tehlikeli mi'' toplantısında konuşan Özeren, dünyada hangi teknolojiler kullanılıyorsa Türkiye'de de aynı sistem ve cihazların kullanıldığını söyledi.

Diğer ülkelerde baz istasyonları ile ilgili şikayetlerin çok düşük olduğunu belirten Özeren, sorunun bilgisizlikten kaynaklandığını dile getirdi ve üniversitelerin bu konuda halkı aydınlatmasını istedi.

Özeren, dünya ile rekabet için bu teknolojilerin kullanılması gerektiğini vurguladı.

Bunların dışında şikayetlerde ''rant'' faktörünün de etkili olduğunu ifade eden Özeren, ''Seçim dönemlerinde yerel yönetimler bunu seçim metinlerine koyuyorlar. Baz istasyonu denetimi Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda. Bazı sivil toplum kuruluşları da denetimin kendi üyeleri tarafından yapılması için olumsuz tepkiler göstererek buradan rant sağlamak istiyor'' dedi.

Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İnan Güler de konuşmasında Uluslararası Kanser Araştırma Vakfının mobil iletişim ile kanser arasındaki ilişki olmadığını açıkladığını söyledi.

27 Eylül 2010 Pazartesi

Trafik Kurallarına Uymayanları Kısa Mesajla Şikâyet Edin

Trafik Kurallarına Uymayanları Kısa Mesajla Şikâyet Edin

Minibüs, taksi, dolmuş, halk otobüsleri, servis minibüsleri, okul servisleri ve kamyonlar ile ilgili şikâyetler "1530" a kısa mesajla iletilebilecek.

Son günlerde meydana gelen trafik kazaları gündemde yerini korurken İstanbul Büyükşehir Belediyesi yeni bir uygulamaya başladı. Buna göre artık şikâyetler kısa mesaj yoluyla da iletilebilecek.

Sistemle ilgili belediyeden yapılan açıklamayla şöyle denildi:

"İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı toplu ulaşım hizmetlerinde sorunların giderilmesi, vatandaşların yönetime katılım, denetim yapması ve şikâyetlerini bildirmesi için cep telefonlarından kısa mesaj hattını hizmete soktu.

İstanbul trafiğinde; minibüs, taksi, dolmuş, halk otobüsleri, servis minibüsleri, okul servisleri, kamyonlar ile ilgili şikâyet ve öneriler için Alo Beyaz Masa 153 hattı cep telefonlarından kısa mesaj hattı olarak da kullanılacak. Vatandaşlar tüm operatörlerden 1530 kısa mesaj numarasını yazdıktan sonra şikâyet, yer, plaka belirterek isterlerse isimlerini de yazarak kısa mesaj ile iletebilecekler. Beyaz Masa'ya gelen mesajlar Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü ekipleri tarafından kısa sürede değerlendirilerek gerekle yasal işlemler yapılacak"

Vatandaşlar şikâyetlerini;

Kısa Mesaj ile 1530

Telefon ile 153

E-Posta: beyazmasa@ibb.gov.tr

E-Posta: topluulasim@ibb.gov.tr 

telefonlarına ve adresine yapabilecekler.

 


Kaynak: milliyet.com.tr

17 Eylül 2010 Cuma

devkontor.com Yepyeni Yüzü ve Zengin İçeriğiyle Yayında!

Ön ödemeli GSM hizmetlerinin yükselişi karşısında önemli bir ihtiyaca cevap bulan devkontor.com yepyeni yüzü ve dolu içeriğiyle yayında. 



Elektronik/sanal kredi yükleme ve kurumsal kredi yükleme çözümleri sunan devkontor.com zengin içeriği kullanımı kolay yapısıyla sizlerle.



devkontor.com, web üzerinden erişim sağlayarak abonenin ön ödemeli hesabına konuşma limiti (sanal kredi) aktarımını sağlayan bir yapıdır.



devkontor.com, GSM operatörlerinden aldığı konuşma kredilerinin web sitesi üzerinden bayilerinin cep telefonuna aktarılmasını sağlar. Hesaplarına kredi yüklenen bayiler de kendi alt bayilerine kredi aktarımını gerçekleştirir.



Zengin İçerik



Çözümlerimiz menüsü kapsamında Ana Dağıtıcı Modülleri, Bayi Modülleri ve Alt Bayi Modülleri başlıkları altından ulaşacağınız tam profesyonel çözümler şimdi çok daha güncel ve çok daha kapsamlı.



DevKontör Nasıl Çalışır? Neden DevKontör? Dev Kontör’ü Kimler Kullanır? Bayilik menülerinin yanı sıra Çözüm Geliştiriciler platformu altında sunulan DevKontör API’leri kolay entegrasyonu ve kullanımı ile çözüm ortaklarına eşsiz avantajlar sunuyor.



İster bilgisayarınızdan ister Iphone’nunuzdan takibe alın; devkontor.com ile kazanç kapısını aralayın.

14 Eylül 2010 Salı

Türkiye’nin İlk İnternet Dershanesi, Mobilepax'i Seçti

Öğrenme ve öğretme metotlarının hızla değiştiği eğitim sisteminde Ned Dershanesi öncü ve bireysel bir hizmet olan internet dershanesi sisteminde bir yeniliğe daha imza atarak mobil ödeme servisini sunmaya başladı.



Ayda 20 TL’ye Herkes İçin Dershane



Altyapısı Mobilepax tarafından sağlanan mobil ödeme servisi ile Ned Dershanesi ayda 20 TL’ye eğitim hizmeti sunuyor.  100.000 soruluk soru bankası bulunan internet dershanesi, öğrencilere yine internet üzerinden sunulan rehberlik hizmeti de sağlıyor.



Tüm öğrencilerin ve velilerin yararlanabileceği mobil ödeme sistemi ile artık ödemeler çok daha güvenli, pratik ve hızlı bir şekilde gerçekleşiyor.



Ödemelerin mobil ödeme ile gerçekleşmesi için tek yapmanız gereken; sisteme kayıt işleminizi tamamlayıp, kullanıcı adı ve şifrenizi aldıktan sonra mobil ödeme seçeneğini seçmek ve cep telefonunuza Mobilepax Mobil Ödeme Servisi’ne ait 8044’ten gelen SMS’i EVET cevabıyla yanıtlamak.
Haberin görseline ulaşmak için TIKLAYINIZ.

7 Eylül 2010 Salı

Protel de Mobil Ödeme’yi Tercih Etti.

mobil-odeme.com, mobil ödeme sistemlerini günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline getirmek için çalışmalarına büyük bir hızla devam ediyor.

Bu amaçla geliştirmiş olduğu iş ortaklığı modelleri ve yazılım geliştiriciler için hazırladığı alt yapısı ile entegre olduğu çözüm sayısını her geçen gün artıyor.

Türk konuk ağırlama sektörünün lideri Micros Fidelio ürünleri Türkiye distribütörü olan Protel de çözümlerinde Mobil Ödeme sistemini tercih ediyor.


MICROS artık "TurkcellMobilÖdeme" ile entegre! 

 MICROS ve Turkcell işbirliği ile geliştirilen entegrasyon sonucu artık, MICROS satış noktalarındaki ödemeler mobil olarak yapılabiliyor. “TurkcellMobilÖdeme” seçeneği firmalara kazançlı bir kapının anahtarını sunuyor.
Mobil Ödeme süreci MICROS kullanan işletmelerde şu şekilde gerçekleşiyor: Konuğunuz hesap tutarını mobil ödeme ile ödemek istediğinde, öncelikle MICROS ekranında ilgili mobil ödeme tipi seçilir ve müşterinin cep telefon numarası sisteme girilir. Giriş sonrasında onay için müşterinin cep telefonuna sms mesajı gelir. Onay mesajına evet cevabı verildiğinde ödeme gerçekleştirilmiş olur. Yapılan alışveriş tutarı faturalı hatlarda faturaya yansıtılırken, ön ödemeli hatlarda mevcut TL/Kr hesabından düşer.

Mobil ödeme diğer ödeme yöntemlerinden çok daha güvenlidir çünkü aboneler onay mesajı göndermeden işlem gerçekleşmez. Ayrıca mobil ödeme cüzdan ve bozuk para taşıma derdini ortadan kaldırır. Ödemeler hızlı ve sorunsuz gerçekleşir.

Siz de mobil ödeme ile cepten tahsilata başlayıp, harcama sıklığı yaratmak, rakiplerinizden farklılaşmak ve kazanç anahtarına sahip olmak istiyorsanız bizimle iletişime geçiniz: mobilodeme@protel.com.tr 

Neden Mobil Ödeme?
  • Mobil ödemeyi kullanmaya başlayarak kazanmaya da başlarsınız.
  • Mobil Ödeme tahsilat sürenizi kısaltır, tahsilatta yaptığınız işlemleri azaltır. Üstelik almış olduğunuz ödemelerin takibini de yapabilirsiniz.
  • Mobil Ödeme size çok değerli bir bilgiyi; müşteri veritabanını verir. Sizden alışveriş yapan son kullanıcıları veritabanınıza otomatik olarak kaydeder.
  • Ayrıca siz yeni bir ödeme tipi sunarak müşterinize ödeme kolaylığı da sağlamış olursunuz, teknolojiyi yakından takip eden firmalar arasında yerinizi alırsınız.