12 Ağustos 2010 Perşembe

MOBİL ÖDEME SERVİSİ’Nİ KULLANIRKEN
ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER!

Değerli Müşterilerimiz,

Geçtiğimiz günlerde, bazı firma ve kişilerin Mobil Ödeme Servisi’ni ‘kötüye kullanım” yolu ile ekosistemde bulunan tüm taraflara zarar verecek eylemler içerisinde bulunmaları neticesinde mağdur olmamanız için tarafımızca servisin geçici süreyle durdurulması kararı alınmış; gerekli araştırmalar ve uyarılar sonucunda bu haksız kazanç durumu bertaraf edilmiş ve servis yeniden kullanıma açılmıştır.

Bundan sonra Mobil Ödeme Servisi’nin kullanımında herhangi bir haksız durum yaratılmaması ve tüm sürecin prosedür gereği işleyebilmesi için, tarafımızca birtakım önlemler alınmıştır.

Benzer bir durumun tekrarlanması olasılığına karşı firmanızın mağdur olmaması için sizler için belirlenmiş olan önlemleri öncelikle almanızı tavsiye ederiz.

Mobil Ödeme Servisi’ni sistemlerine entegre edecek E-ticaret üye iş yerlerinin, servisin sorunsuz bir şekilde işlemesi için Mobil Ödeme Servisi ile ilgili almalarını tavsiye edeceğimiz önlemler şu şekildedir:


E-ticaret Siteleri:

  • Sistemde kayıtlı bulunan her müşteri için Mobil Ödeme Servisi ile birlikte kullanılabilecek GSM no sayısına bir üst sınır getirilmeli (bu sayı en fazla 3 farklı GSM no olmalıdır)!

  • Sistemde kayıtlı bulunan her müşteri için Mobil Ödeme Servisi ile günlük yapılacak TL miktarına bir üst sınır konmalı (GSM no başına 50 TL gibi)!

  • Numara bazında günlük ve aylık işlem adedi ve tutar sınırları belirlenmeli!

  • Bu işlem adetleri dinamik olarak ayarlanabilmeli!

  • Bu miktarları denetleyecek bir servis, otomatik olarak çalışmalı. Hafta sonları ile mesai saatleri dışındaki zaman dilimlerinde bu üst sınırlara takılan müşteriler için otomatik olarak Mobil Ödeme Servisi ile tahsilat servisi kapatılabilmeli!

  • Bu yasağı delebilmek için sistemde tanımlanacak gerçek olmayan müşterilerin önüne geçici önlemler alınmalıdır. Örneğin TC Kimlik No veya aynı adrese tanımlı birden fazla hesaplar kontrol edilmeli!

  • Yapılan her sipariş için, irsaliyeli fatura ve ürün teslim tutanağı yetkili mercilerce istenirse gösterilebilecek şekilde hazır olmalı!

  • Şüpheli olarak görülen işlemlerde, ürünler müşteriye teslim edilmeden veya sipariş yola çıkmadan önce müşteri mutlaka kontrol edilmeli ve ürün teslimatları kontrol sonrasında yapılmalı!

 

Mobilepax, ortak hedeflere ulaşma konusunda sektör standartlarını, iş ortakları ile beraber belirlemek, denetlemek ve genelgeçer değerler haline getirmek için çalışmaktadır.

 

DETAY TELEKOM
Müşteri Hizmetleri