25 Mart 2010 Perşembe

Kontörden TL'ye Geçerken Bilinmesi Gerekenler!

Ön ödemeli GSM hatlarında 1 Nisan'dan itibaren kontör yerine TL birimi kullanılacak. İşte geçişin püf noktaları.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) aldığı karar ile 1 Nisan 2010 tarihinden itibaren tüm mobil operatörler kontör yerine TL’ye dayalı tarifelendirme sistemine geçecek.

GSM operatörleri bu tarihten itibaren tüm tarifelerde, kampanyalarda ve reklamlarda hizmet birim ücreti olarak; ses, SMS ve tüm diğer hizmetler için kontör yerine TL ya da kuruş kullanacak.

Ön ödemeli hat kullanıcıları geçiş sonrasında eskiden kontör yükledikleri kanallardan TL kart yükleyerek kullanabilecek. Müşterilerin 1 Nisan tarihine kadar kullanılmamış kontörleri, değer kaybetmeden BTK’nın onayladığı birim fiyat üzerinden hesaplanarak TL’ye çevrilecek ve hesaplarına yüklenecek. Geçişten önce TL kart ve tarife fiyatları firmalar tarafından müşterilere duyurulacak.

Müşteriler 1 Nisan’da bu geçiş için herhangi bir işlem, başvuru veya tarife değişikliği yapmak zorunda değil.

Kontörden TL’ye geçiş hakkında bilmeniz gerekenler:

• Tarife ve kampanyalarda bugün kontör yükleyerek aldığınız avantajlardan 1 Nisan sonrası TL kartları yükleyerek yararlanmaya devam edebilirsiniz, tarife değişikliği yapmanıza ya da yeni bir tarife için başvurmanıza ve aboneliğiniz olan diğer servisler için ek bir işlem yapmanıza gerek olmayacak.
• Bugün kontör yükleyebildiğiniz kanallardan TL kartlarını da yükleyebileceksiniz.
• Artık kontör yerine geçen yeni TL kartını yine bugün kontör yükleyebileceğiniz kanallardan satın alarak, bu TL kartının içinde bulunan miktarını hattınıza yükleyebilecek ve hattınızda TL bakiyesi göreceksiniz.
• Konuştukça, SMS attıkça ya da başka bir hizmet ile bu TL bakiyesinden harcama yapacak ve kalan tutarı her hizmet sonrası ekranınızda görebileceksiniz. BTK kurul kararı gereği bu bilgileri tüm müşterilere iletilecek. Bu bilgileri almak istemeyen müşteriler çağrı merkezimiz kanalı ile bu bilgilendirmeyi iptal edebilirler.
• Bayilerde halen mevcut olan kontör kartlarını TL geçişi sonrası da satın alabilirsiniz. Bu kartların 31 Mart 2010 tarihinde geçerli tavsiye edilen satış fiyatı TL tutarı olarak hattınıza yüklenecek. Örneğin 150 kontör kartı satın aldığınızda 31 Mart 2010 tarihinde geçerli tavsiye edilen satış fiyatı olan 31 TL hattınıza yüklenecek.
• Kontörde olduğu gibi yine yükleme miktarına bağlı avantajlar olacak. Tek seferde daha fazla yüklemeye daha uygun tarife ve kampanya avantajından faydalanabileceksiniz.
• 1 Nisan itibariyle cebinizdeki kontörler BTK tarafından onaylanan birim fiyat üzerinden hesaplanacak ve kontörleriniz değer kaybetmeden hattınıza TL olarak yüklenecek.
• Kampanyalardan kazandığınız hediye kontörler 1 Nisan’da değer kaybetmeden TL olarak hattınıza yüklenecek.
• TL ile belirtilen tarife ve kampanya fiyatlarına KDV ve ÖİV dahil.

23 Mart 2010 Salı

GSM Operatörlerine Arıza Zorunluluğu

Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından alınan yeni bir kararla, çağrı merkezlerini arızalar için yeni numara açmakla yükümlendirdi.
Çağrı merkezlerinde sorunlarını halletmek için dakikalarca bekleyen müşteriler, çoğu zaman müşteri temsilcisine ulaşmakta da zorlanıyordu. BTK, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da talimatıyla bu mağduriyeti ortadan kaldırmak amacıyla üç GSM operatörüne Mayıs ayı sonuna kadar arızalar için yeni numara belirleme zorunluluğu getirdi.

BTK tarafından alınan kurul kararı şöyle:

“GSM imtiyaz sözleşmelerinin 11’inci maddesi uyarınca GSM işletmecilerince verilecek ‘Abonelerin acil teknik yardım çağrıları için ücretsiz hizmet’in, GSM işletmecilerince ilgili mevzuata uygun olarak belirlenecek numaralar üzerinden; sinyal seviyesi, sim kart sorunları, arama aranma sorunları ve açılmayan yeni hat gibi işletmeci şebekesinden kaynaklanan, abonelerin haberleşmelerini engelleyen teknik sorunlarla ilgili çağrılarına ücretsiz olarak cevap verilmesi yoluyla yapılacağı, GSM işletmecilerince 31/5/2010 tarihine kadar; söz konusu hizmetin verilmeye başlanması ve resmi internet sitelerinde abonelerin kolaylıkla erişebilecekleri şekilde bu hizmetin ve numaraların yayımlanması dahil olmak üzere abonelerin bu hizmetten haberdar olmalarının sağlanması amacıyla her türlü tedbirin alınması.”

Kaynak: btdunyasi.net

MOBILEPAX ALTYAPISIYLA Mobil Ödeme Dönemi

Günümüz pazar koşullarında; yeni iş fırsatları yaratabilmek, iş sonuçlarını iyileştirebilmek, süreçleri optimize etmek, verimlilik ve üretkenliği artırabilmek için sürekli bir değişim şart!
Mobilepax, Detay Telekom güvencesiyle yoğun rekabet koşullarının bu zorlu değişim sürecinde güçlü ve profesyonel çözümler sunmaktadır.

Mobil Ödeme Nedir?

Mobil ödeme, GSM abonelerinin Mobilepax altyapısını kullanarak web sitesi üzerinden cep telefonu aracılığıyla kolay ve güvenilir bir şekilde ödeme yapabilmesini sağlayan bir mobil tahsilat platformudur.
Mobil ödeme kullanan firmalar, alışveriş sırasında müşterilerinden sadece cep telefonu numarasını alarak tahsilatı gerçekleştirip satışı tamamlayabilirler.

  
Mobil Ödeme Neden Kullanılmalıdır?

Mobil ödeme servisleri, hem müşteriler, hem de üye iş yerleri için kolaylık sağlayan yeni tahsilat çözümüdür. Mobilepax entegrasyonu sayesinde alternatif bir tahsilat çözümü olan mobil ödemeyi kullanarak yenilikçi firma imajı kazanabilirsiniz.

Mobilepax’i Seçmek İçin Çok Sebebiniz Var!
  • Mobilepax, pazara sürekli olarak yenilikçi çözümler getirmektedir. Çözüm ortakları ile birlikte Mobil Ödeme endüstrisinin standartlarını belirler.
  • Mobilepax Türkiye MobilÖdeme Pazarında en fazla kullanıcıya ulaşmış MobilÖdeme Servis sağlayıcı firmadır.
  • Mobilepax, çözüm ortaklarına XML API, SOAP Product API ve Web Servisi altyapılarını sunmaktadır.
  • Mobilepax, mobil ödeme kullanımını hızlı bir şekilde en kolay ve güvenilir yoldan internet üzerinden e-ticaret yapan web sitelerine entegre edilmesine yardımcı olur.
  • Mobilepax, üye iş yerlerine ve iş ortaklarına sağladıklarıyla sektöründe tercih edilen kurumsal servisler arasında yer almaktadır.
 MOBILEPAX Aktivasyon Süreci Nasıl İşler?

Mobilepax aktivasyon sürecinde ilk adım BAŞVURU’dur.
Başvuru formu, üye iş yeri adayı tarafından doldurulur. Gelen başvuru talepleri Mobilepax admin arayüzünden Müşteri Destek Ekibi tarafından kontrol edilir. Gelen başvuru formuna istinaden Müşteri Destek Ekibi üye iş yeri adayı ile telefonda irtibata geçer.

Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra gelen adım SÖZLEŞME’dir.
Görüşme sonrasında üye iş yeri adayının e-posta adresine üye iş yeri kayıt formu ve Mobilepax üye iş yeri sözleşmesi gönderilir. Sözleşme beraberinde imza sirküsü, vergi levhası ve imza yetkilisi kimlik fotokopisi istenir. Üye iş yeri adayı tarafından doldurulan kayıt formu Müşteri Destek Ekibi’ne e-posta ile gelir.

Son adım AKTİVASYON’dur.
Müşteri Destek Ekibi, admin arayüzünden üye iş yeri girişini gerçekleştirir ve formları sisteme yükleyerek Turkcell onayına gönderir. Turkcell’den onay geldikten sonra hesap aktif edilir. Bayie, üye iş yeri adayı bilgileri e-posta ile gönderilerek, üye iş yeri adayının web servisinin bulunduğu URL bilgisini göndermesi istenir. Gelen, web servisinin bulunduğu URL bilgisi, Müşteri Destek Ekibi tarafından sisteme girilir ve aktivasyon sağlanır.



Mobilepax aktivasyon süreci tamamlandıktan sonra Mobil Ödeme dünyasının avantajlı dünyasına katılmış olursunuz.